Regulamin sklepu

1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.budujemyplus.pl prowadzony jest przez Tegola Polonia Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi przy ul. Mikołaja Kopernika 58; wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 118117, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5.388.500 zł.; NIP: 7250007194, REGON: 470618285, adres e-mail: kontakt@budujemyplus.pl, telefon kontaktowy: +48 508 865 973.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
  3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
  4. Definicje:
    1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
    3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia.
    4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
    5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
    6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
    7. OFERTA – oferta zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Klientem złożona przez Sprzedawcę Klientowi w odpowiedzi na jego Zamówienie.
    8. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
    9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
    10. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.budujemyplus.pl
    11. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – Tegola Polonia Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi.
    12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    14. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną -korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
    15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
    16. ZAMÓWIENIE – oświadczenie Klienta stanowiące zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.

2 USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. W Sklepie Internetowym dostępne są dwie Usługi Elektroniczne: Konto oraz Formularz Zamówienia.
    1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola “Rejestruj” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
      Usługa Elektroniczna Konta świadczona jest nieodpłatnie, na czas nieoznaczony przez Sprzedawcę. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@budujemyplus.pl lub też pisemnie na adres: Tegola Polonia Ltd sp. z o. o., ul. Mikołaja Kopernika 58, 90-553 Łódź.
    2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia wymaga posiadania Konta. Składanie Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie następujących kroków – (1) wypełnienia Formularza Zamówienia, (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola “Złóż zamówienie” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
      1. Elektroniczny Formularz Zamówienia to jednorazowa, nieodpłatna usługa świadczona przez Sprzedawcę Usługobiorcy. Usługa ta ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
  2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, telefon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 640×480; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych odpowiadających prawdzie. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 6 Regulaminu.

3 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący ma Oferta Sprzedawcy złożona w odpowiedzi na Zamówienie Klienta.
  2. Cena Produktu, a także koszty dostawy i inne ewentualne opłaty (np. prowizja operatora płatności), są wskazane w Ofercie, zawierają podatki i podane są w złotych polskich (PLN).
  3. Wiążącą ceną Produktu jest cena wskazana w Ofercie Sprzedawcy złożonej Klientowi w odpowiedzi na jego Zamówienie.
  4. Zawarcie Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zamówienia:
    1. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia.
    2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego, potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta zawierającej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia.
    3. Następnie Sprzedawca w ciągu 3 dni roboczych przesyła Klientowi Ofertę w odpowiedzi na złożone przez niego Zamówienie. Przesłanie Oferty następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta.
    4. Z chwilą otrzymania przez Klienta Oferty odpowiadającej Zapytaniu Ofertowemu zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
    5. W przypadku braku towarów objętych Zapytaniem Ofertowym Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta oraz wyśle Ofertę z towarami o zbliżonej charakterystyce. Klient powinien przyjąć lub odrzucić tę Ofertę w wciągu 3 dni roboczych.
  5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.4.3. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

4 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

  1. Klient wskazuje jedynie preferowany sposób płatności w Zamówieniu składanym w Sklepie Internetowym. Sprzedawca, przedstawiając Ofertę Klientowi, może zaproponować inny sposób płatności niż wybrany przez Klienta, jeśli sposób płatności wybrany przez Klienta w danej sytuacji jest niemożliwy do zrealizowania lub z innych przyczyn niedostępny.
  2. Sprzedawca udostępnia Klientowi domyślnie następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
    1. Płatność z wykorzystaniem usługi płatności elektronicznej PayU świadczonej przez PayU S. A.
    2. Płatność z wykorzystaniem usługi płatności elektronicznej Tpay świadczonej Krajowy Integrator Płatności S. A.
    3. Płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym.
    4. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy: 95 1030 1205 0000 0000 5426 4201
  3. Termin płatności:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  4. Zawierając Umowę Sprzedaży Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail

5 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

  1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Ofercie.
  2. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny. W przypadku gdy Klient nie odbiera Produktu w uzgodnionym w Umowie Sprzedaży terminie, Sprzedawca może wezwać Klienta do odbioru Produktu, wyznaczając mu odpowiedni dodatkowy termin na jego odebranie, z zastrzeżeniem, że po upływie tego terminu jest uprawniony do naliczania opłat za bezumowne przechowywanie rzeczy, wliczając poniesione koszty magazynowania.
  3. Klient wskazuje jedynie preferowany sposób dostawy w Zamówieniu składanym w Sklepie Internetowym. Sprzedawca, przedstawiając Ofertę Klientowi, może zaproponować inny sposób dostawy niż wybrany przez Klienta, jeśli sposób dostawy wybrany przez Klienta w danej sytuacji jest niemożliwy do zrealizowania lub z innych przyczyn niedostępny.
  4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
    1. Przesyłka kurierska
    2. Przesyłka paletowa
    3. Odbiór Produktu przez Klienta (transport własny Klienta) dostępny pod adresem oraz w terminie wskazanym Klientowi w Ofercie – po wcześniejszym uzgodnieniu możliwości odbioru osobistego ze Sprzedawcą.
    4. Transport własny producenta Produktu.
  5. Termin dostawy Produktu do Klienta/termin gotowości Produktu do odbioru, jest każdorazowo podawany Klientowi przez Sprzedawcę w Ofercie i wynosi nie więcej niż 7dni roboczych od terminu określonego w pkt. 5.5.1 lub 5.5.2. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  6. Termin dostawy określone w pkt. 5.5.1 i 5.5.2 nie dotyczą produktów wykonywanych na zamówienie. Orientacyjny termin dostawy Produktów wykonywanych za zamówienie będzie każdorazowo określany w ofercie. Przyjmując ofertę klient wyraża zgodę na oferowane warunki dostawy.
  7. W przypadku wydłużenia terminów dostawy Produktów, o których mowa w pkt. 5.5.1, 5.5.2 lub 6 Klient zostanie niezwłocznie o tym fakcie poinformowany droga mailową.
  8. Odbiór produktu przez Klienta
    1. Klient obowiązany jest do należytego współdziałania ze Sprzedawcą w zakresie umożliwiającym wydanie Produktu Klientowi. W przypadku dostawy Produktu do Klienta, Klient obowiązany jest do zorganizowania we własnym zakresie rozładunku Produktu, a w przypadku odbioru osobistego Produktu – Klient obowiązany jest do zorganizowania jego załadunku na swój pojazd. W stosownych przypadkach Klient obowiązany jest do zapewnienia, że wskazane przez niego miejsce dostawy umożliwia wjazd pojazdom dostawczym o podanej przez Sprzedawcę masie lub/i długości. Szczegółowe informacje w tym zakresie podane są na stronie Sklepu Internetowego w opisie danego Produktu lub najpóźniej w trakcie składania Zamówienia.
    2. Dostawa styropianu i innych materiałów wielkogabarytowych o objętości powyżej jednego metra sześciennego. Dla produktów wielkogabarytowych, miejsce rozładunku powinno umożliwiać wjazd oraz wyjazd pojazdom ciężarowym o ładowności do 12 ton i wymiarach: szerokość 3m, wysokość 4m, długość 18,75m.
    3. W razie jakichkolwiek możliwych przeszkód w odbiorze Produktu w ustalonym ze Sprzedawcą terminie, Klient obowiązany jest zawiadomić o tym niezwłocznie Sprzedawcę. Sprzedawca, będąc uprzedzony o możliwej nieobecności Klienta, nie będzie planował wydania Produktu we wskazanym terminie. Niepodjęcie odbioru Produktu przez Klienta oraz brak wcześniejszego zawiadomienia Sprzedawcy o możliwej nieobecności, może stanowić dla Sprzedawcy podstawę do żądania naprawienia szkody spowodowanej zwłoką Klienta.
    4. W razie bezskutecznej próby wydania Produktu z przyczyn leżących po stronie Klienta Sprzedawca może zorganizować ponowną próbę wydania nie wcześniej niż po uiszczeniu związanych z tym dodatkowych kosztów dostawy przez Klienta.
    5. Sprzedawca może wyznaczyć Klientowi dodatkowy termin na odbiór Produktu po uiszczeniu związanych z tym dodatkowych kosztów dostawy przez Klienta, zastrzegając, że po bezskutecznym upływie terminu uprawniony będzie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży z winy Klienta nie pozbawia Sprzedawcy prawa do żądania naprawienia szkody spowodowanej niewykonaniem zobowiązania przez Klienta.
    6. W przypadku jakichkolwiek przeszkód w wykonaniu Umowy Sprzedaży z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy (np. wypadki losowe, zdarzenia o charakterze siły wyższej itp.), Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę, który w razie potrzeby ustali z Klientem indywidualnie dalszy tok postępowania. Klient będący konsumentem może w szczególności podjąć decyzję o dalszej realizacji Umowy Sprzedaży w nowym terminie ustalonym ze Sprzedawcą albo odstąpić od Umowy Sprzedaży, co nie wyłącza jednak innych uprawnień Klienta, przysługujących mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

6 PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

  1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
  2. Reklamacja może zostać złożona:
    1. pisemnie i wysłana na adres siedziby Sprzedawcy;
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@budujemyplus.pl
  3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji powinien nastąpić na adres: ul. Kopernika 56, 90-553 Łódź
  4. Reklamacja powinna zawierać: (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację.
  5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do niezwłocznego powiadomienia o tym Sprzedawcy.
  6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów.
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  8. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży.
  9. Poza odpowiedzialnością ustawową Sprzedawca może udzielić na dany Produkt gwarancji.

7 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
    1. pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy;
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zwroty@budujemyplus.pl
  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dostępny jest w pkt. 12 Regulaminu.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
    2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą.
  5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zobowiązał się do samodzielnego odbioru Produktów od konsumenta, wstrzymuje się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili zwrotu Produktu.
  6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaoferował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument musi zwrócić Produkt na adres wskazany każdorazowo przez Sprzedawcę w odpowiedzi na oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
    1. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. W przypadku produktów, które nie mogą zostać w zwykłym trybie przesłane pocztą (przesyłki gabarytowe), konsument może ponieść wyższe koszty ich odesłania.
    2. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1. (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów.

9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  5. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Zmiana Regulaminu:
    1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.
    3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

11 WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZAŁĄCZNIK NUMER 1 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)

Wzór formularza odstąpienia od umowy

  • Adresat:
  • Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy() umowy dostawy następujących rzeczy() umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy()/o świadczenie następującej usługi()
  • Data zawarcia umowy()/odbioru()
  • Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
  • Adres konsumenta(-ów)
  • Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
  • Data

(*) Niepotrzebne skreślić.